Hoe verzorg je je make-up goed?

zaterdag 16 maart 2013

Make-up is echt ontzettend leuk. Ook om mee te 'spelen'. Leuke eyelooks uit te testen, of voor een feestje. Maar hoe houd je het goed? En kan een product echt over de datum gaan, of is dat onzin? Lees er hier alles over.
tumblr_mcx8ncvhhU1qfm87to1_500_large


Make-up is na ontzettend leuk vol met bacterien. Dat sponsje dat je over je huid smeert voor je foundation, zit vol met bacterien van je huid. Die haal je weer door je foundation heen, en dat zit ook vol met bacterien. Dan geef ik je ook op het hart gedrukt, leen nooit je make-up uit. Zelfs niet aan je beste vriendin. Je kan het net treven en er een ooginfectie van krijgen. Wees niet bang dat je gierig over komt. Leg het gewoon uit. Zo heeft zij ook nog een tip.
tumblr_m92jhjNYvw1ru8z0to1_500_large
Zo is oogschaduwen met je vingers ook echt bacterie vol. Waar heb je hiervoor met je vingers aangezeten? Wie weet. Nog een voorbeeld, de testers bij de winkels. Op je hand kan je het prima uittesten, maar op je gezicht? Ik zag laatst zo'n meisje, en die deed de lipstick op haar lippen. Ik kreeg er al snel een gruwelgevoel van.
tumblr_minq58OiA01rz46aio1_500_large

Wanneer is een product over de datum? Ik dacht zelf eerst nooit, totdat ik het op ging zoeken. Maar hoe weet je dan wanneer het over de datum is? Als je het product op je heid smeert, en het een geirriteerde reactie geeft. Vooral bij oogmake-up moet je goed opletten. De vloeibare producten voor je ogen in 3 a 4 maanden moet vervangen. Dat heb ik nog nooit gedaan. Ik gebruik amper make-up naar school. Dus als ik dan mijn eyeliners om de 4 maanden weg moet gooien? Dat lijkt me sterk. Internet heeft toch niet altijd gelijk. Ik vind het een beetje onzin, maarja. Gewoon een tip, let er goed op dat je huid niet irriteert, dan komt het goed.

Too-Faced-Summer-2013-Hello-Sunshine-Collection-Preview_large

Wat kun je doen:
  • Ga netjes om met je make-up producten, bescherm ze tegen hitte & licht en zorg dat de verpakking goed dicht is.
  • Gebruik geen make-up van andere, maar leen je eigen make-up ook niet uit.
  • Gebruik geen testers uit de winkel op je gezicht, maar test altijd op je handpalm.
  • Maak je kwasten ruim optijd schoon.
  • Kijk goed wanneer een product er niet meer goed uitziet of raar ruikt. Vetrouw je het niet gooi het weg.

Hoe voorzichtig ga jij om met make-up?

Liefs Maaike

2 opmerkingen:

  1. Ik heb je genomineerd voor de liebster award!
    http://aalegriaa.blogspot.nl/2013/03/liebster-award.html

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D