Leuke ideeën voor suprises

zaterdag 30 november 2013

Vandaag laat ik jullie op aanvraag leuke suprises zien. Ik laat jullie mijn suprise nog niet zien, want dan weet het persoon wie ik heb het al en dat is natuurlijk niet leuk. Daarom laat ik wat leuke en originele ideeën van internet zien. Van simpel tot moeilijk!


Hoe maak je dit oogschaduw palette?
Het eerste idee is hierboven te zien een mega oogschaduw palette. Makkelijk te maken van een kartonnen doos, beplakken met zwart papier en alimunium folie en dan gekleurde rondjes erop plakken. Het kwastje kan je maken met een oud potlood of een oude pen en daar om heen zwart papier doen, knip er nog een beetje in en klaar is je suprise. Je kan bovenop het palette nog iets zetten van Sleek of Zoeva.


Hier zie je een nagellak flesje en een boek. Ik heb een keer ook een boek gemaakt, met erin een soort grabbeldoos met cadeautjes. 

Hoe maak je het nagellakflesje?
Neem een kleinere doos dan deze, omdat ik het flesje hier te groot vind. Je kan er een rond karton in doen van bijvoorbeeld een keukenrol of op cadeaupapier. Kleur het flesje mooi, en zet er bijvoorbeeld een merk op zoals Essie of O.P.I.

Hoe maak je het make-up boek?
Neem weer een kartonnen doos (Voor suprises heb je vrijwel meestal een kartonnen doos nodig) Neem dan gekleurd papier en vouw het om de doos heen als een soort kaft. Je kan dan nog op de voorkant van de doos een leuk verhaal of je gedicht plakken. Versier daarna de doos en bedenk een leuke titel van je boek.


Dan nog een schattig koekhuis. Hier moet je wel mee opletten dat je hem zo vers mogelijk maakt, liefst een dag van te voren. Hierbij twee filmpjes hoe je verschillende soorten koekhuisjes maakt.



Een superschattige kaptafel al vond ik wel dat dit persoon wat meer kon doen aan de versiering op het 'blad'. Je kan het volzetten met cadeautjes of zelfgemaakte make-up.

Hoe maak je deze kaptafel?
Begin met een doos en haal de deksel ervan af, dit lege gedeelte word je onderkant en kunnen de cadeautjes in. Gooi dan om alles een vrolijk pakpapiertje en neem wat aluminium folie als spiegel. Zet zelfgemaakte make-up, zelfgemaakte plantjes, etc neer. 


Leuk al die meiden suprises, maar wat doe je als je een jongen hebt? Spongebob en zijn huis maken natuurlijk!

Hoe maak je dit spongebob onder zee stukje?
 Neem wat karton en knip de bovenkanten puntig af. Koop een ananas en plak er spongebob zijn  deur en raam op. Print nog meer dingen uit zoals spongebob, kwallen en gerrit. Dan heb je nog de schat waar je je cadeautje in kan verstoppen.


Nog een jongens idee is deze Mario. Wie heeft er vroeger niet Mario bros of Mario kart gespeeld?

Hoe maak je deze suprise?
Begin weer met een kartonnen doos, dit is zijn lijf. Neem daarna weer een rond iets zoals 4 keukenrollen, doe er een leuk papiertje om en ook om het lijf, maak de armen en benen vast zoals je hierboven ziet. Maak daarna platte handen en voeten die je gewoon kan uitknippen, plak deze erin, of aan vast. De hoed is nog best een gepriegel, maar vooral voorzichtig en handig om gaan met karton. Werk daaarna de details af, zoals knoopjes, één neus en één paar ogen.

En heb je inspiratie of ideeën op kunnen doen van deze suprises? Ik in ieder geval wel, ik laat jullie na Sinterklaas zien wat ik had gemaakt.

Maak jij nog suprises? Ik wel alleen dan voor thuis.

Liefs Maaike

3 opmerkingen:

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D