What to do with sponges?

woensdag 18 december 2013


Vandaag laat ik jullie het nut laten zien van make-up sponsjes. Je hebt verschillende soorten en maten sponsjes. Vierkant, rond, dik, dun en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan, vandaag ga ik jullie 3 soorten laten zien. Ik heb ze bij de Kruidvat gekocht voor één tot twee euro. Ik weet vrijwel zeker dat je ook sponsjes bij de Action kan kopen.


Zoals ik al zei heb ik drie soorten vormen. Één daarvan is een beetje een driehoek, met oneven zijden. Daarnaast een dun simpel rondje, deze komt het meest voor. Als 3de sponsje ligt er een vierkant met afgeronde zijden, die tevens ook een andere kleur heeft dan wit. Ik weet echter niet waarom.


We beginnen met het algemene sponsje. Eigenlijk kan je hier van alles mee, maar ik zelf gebruik het vooral voor het aanbrengen van een masker. Doordat het een niet erg stevig sponsje is kan het niet té veel masker met zich mee nemen.


Het afgeronde vierkantje. Dit sponsje vind ik vooral handig voor het aanbrengen van poeder. Het matteert mijn gezicht goed. Veel beter dan dat ik er met een kwast over heen ga. Je kan het ook gebruiken voor foundation. Doordat het aardig dun is, neemt het niet te veel product op.

Hier een voorbeeld van de poeder.


 Als laatste hebben we deze rare driehoek. Ik moest er even over nadenken van wat ik er mee kan doen, maar nu heb ik wat.


Concealer aanbrengen onder de ogen en ook goed aanstippen op plekjes. Perfect!


En zo kan je je sponsjes voor verschillende dingen gebruiken. Ook kan je er een torretje mee bouwen, zoals ik hierboven deed.

Waarvoor gebruik jij sponsjes?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D