Tips om je nagels te laten groeien

zondag 5 januari 2014


Vandaag ga ik jullie tips geven om je nagels te laten groeien. Ik zelf heb erg last van scheurende nagels, ook heb ik een soort laagjes in mijn nagel. Toch heb ik wat manieren gevonden om je nagels te laten groeien. Ik hoop dat jullie het leuk vonden!
Tip 1: Gebruik nagelverhardener
Er zijn verschillende soorten nagelverhardener en ook van verschillende merken. Ik ben vooral fan van de verhardener van Trind. Deze zie je hieronder. Voor mij werkt deze erg goed!

Nail Repair Matt
Foto van Trind.nl
Tip 2: Hydrateer je nagels
Nadat je je handen hebt gewassen, is het slim om een lotion of handcrème te gebruiken. Zo zorg je ervoor dat je nagels en handen niet uitdrogen.

Tip 3: Gebruik geen aceton
Aceton zit meestal in nagellakremovers. Aceton droogt ook de nagels uit en beschadigd ze tevens.

Tip 4: Draag niet altijd nagellak
Nagellak verstikt de nagels als het ware. Draag daarom niet altijd nagellak en lak je nagels niet elke week. Soms een paar weken geen nagellak dragen, is goed voor de nagels.

Tip 5: Draag geen nepnagels/ kunstnagels
Deze zijn nog erger dan nagellak. Ook komt er lijm op de nagels en bij het afhalen gaat er een laagje nagel mee. Hierdoor worden ze dunner en zwakker, ook kunnen er daardoor laagjes in de nagels ontstaan.

Tip 6: Draag verzorgende crèmes
Het verzorgt de handen en de nagels, er zijn speciale soorten crèmes, zoals:

sterke nagels
Neem om de zoveel tijd een pilletje, het bevat bepaalde vitaminen die je nagels versterken.
sterke nagels
Een speciale handcrème voor verzorgde nagels.
Deze crème bevat speciale middelen voor verzorgde handen.

Heb jij last van korte, broze nagels?

Liefs Maaike

1 opmerking:

  1. Mij nagels zijn van nature sterk, ik heb nooit brekende nagels.

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D