Wat is scrub?

maandag 14 april 2014


Vandaag ga ik jullie uitleggen wat scrub is. Ik gebruik het zelf vrij vaak en het helpt ook tegen een onrustige huid, ook vind ik het zelf best wel fijn aanvoelen, je kan het zien als een soort massage.


Waarom scrub je je huid?
Alle dode huidcellen die op je gezicht zitten haal je er af. Ook worden pukkels vermindert en volkomen, je reinigt met scrub je gezicht en haalt een soort vuil van je gezicht af. 


Wat is scrub?
Scubbolletjes zijn harde bolletjes die in een soort gel of olie zitten, waarmee je langs de huid gaat om dode huidcellen te verwijderen.


Wat voor soorten scrub?
Voor je lichaam en je gezicht heb je verschillende soorten scrub. Dat is omdat de huid van je gezicht veel gevoeliger en dunner is, en daar gebruik je dan ook een zachter product voor. Voor je lichaam gebruik je een grovere scrub die meestal een verzorgende olie bevat.


Hoe weet je welke scrub goed voor je is?
Kijk naar je huid. Is je huid erg gevoelig? Gebruik dan een wat zachtere scrub. Is je huid wel stevig en kan die wel tegen een stootje? Gebruik dan een heftigere scrub.

Hoe vaak gebruik je scrub?
Elke dag is echt niet goed voor je. Één of twee keer is genoeg voor in de week. Meer zal ik echt niet doen of je moet wel een ontzettend zachte scrub hebben.

Ik hoop dat jullie nu wat meer weten over scrub, heb je nog vragen? Stel ze in de comments!

Wist jij al wat scrub was? En gebruik je het?

Liefs Maaike

2 opmerkingen:

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D