Leuke boeken om te lezen

zaterdag 9 augustus 2014






Hoi! Vandaag een iets anders artikel als normaal, ik ga namelijk mijn favoriete boeken laten zien! Ik lees erg graag boeken, ik word er rustig van en op de een of andere manier kan ik beter slapen nadat ik een boek heb gelezen. Lees dus snel verder! 





Twilight, Nieuwe maan, Eclips, Morgenroood + Het korte tweede leven van Bree Tanner
De serie Twilight is erg beroemd als film, maar de boeken zijn nog veel uitgebreider en eigenlijk veel leuker. Bij boeken zoals Harry Potter haak ik al snel af, maar bij deze serie niet. Het korte tweede leven van Bree Tanner is een boek die een beetje bij Eclips hoort, het gaat over een meisje die eigenlijk maar heel even voorkomt. Ik ben nu in dat boek bezig, en tot nu toe vind ik hem erg leuk. Je krijgt zo ook het gevoel at je weet hoe het er aan toe gaat in het 'slechte leger'.
Twilight gaat over Bella, een meisje die verhuist naar Forks. Daar ontmoet ze Edward en word stapelverliefd. Ze ontdekt dat hij een vampier is, en Jacob, een oude jeugdvriend, een weerwolf. Ze ondergaat een erg gevaarlijk avontuur tussen liefde en dood.
 Het korte tweede leven van Bree Tanner gaat over een meisje die bij het leger hoort die Edwards familie aanvalt. Bree ontdekt dat ze niet alleen gemaakt is om in een groep te horen, maar ook om te vechten.



De jeugdthrillerreeks van Mel Wallis de Vries
Deze reeks met boeken zijn erg leuk en ook erg spannend. Er zijn zoveel boeken dat ikz e niet allemaal hierboven op kon noemen. Het gaat over allerlei meisjes die allemaal iets verschrikkelijks meemaken. Dat kunnen uiteenlopende dingen zijn; ontvoering, moord... Meestal zit er ook een grote liefde in.



De Dat heb ik weer! serie
Even een hele andere categorie als van de paar boeken hiervoor. De Dat heb ik weer! serie gaat over Britt, een meisje die een blog bijhoudt met wat er allemaal gebeurt op die dag. Er gebeuren veel verschillende dingen in de serie, maar wat erg meespeelt is dat ze graag actrice wilt worden.



Robijnrood, Saffierblauw en Smaragdgroen
Dit is een Duitse serie, maar ook erg leuk. Dit gaat over tijdreizen en liefde. Gwendolyn komt erachter dat zij kan tijdreizen en ontmoet daarbij ook Gideon. Ze word verliefd terwijl ze in een achtbaan vol leugens en andere jaartallen komt.

Wat is jouw lievelingsboek?
♥ Meghan

2 opmerkingen:

  1. Vroeger las ik de 'dat heb ik weer' serie ook;) Twilight heb ik ook allemaal gelezen. Ik ben nu de 'ik hou van' serie aan het lezen van Lindsey Kelk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb de 'dat heb ik weer' serie ook gelezen! Ben nu bezig met de hungergames

    BeantwoordenVerwijderen

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D