How about? ♥ Oliebrander

dinsdag 3 februari 2015


Vandaag een nieuw how about? artikel, deze keer gaat het over oliebranders. Ik heb er zelf eentje gekregen van Sinterklaas en ik heb de oliebrander nu al een aantal keer gebruikt, vandaag ga ik jullie er meer over vertellen, lees dus snel verder!



Wat is een oliebrander?
Een stenen vorm als het ware. Hierin kun je bovenin een wax melt in smelten of geurolie, dit zorgt dan voor een heerlijke geur door bijvoorbeeld je kamer. Onderin zet je een waxine lichtje en daardoor smelt de wax melt of geurolie. Een handig systeem!


Zo ziet de oliebrander er uit. Aan de zijkanten heeft het gaatjes, zodat het waxine lichtje genoeg zuurstof krijgt om te branden.


Hier leg je de wax melt of doe je een geurolie in. 


Hierna steek je het kaarsje aan en klaar, na ongeveer een kwartier ruikt je hele kamer heerlijk!


Geurolie
Ik heb al deze flesje gekregen samen met de oliebrander zelf. Dit kan je heel goedkoop kopen bij de Action, ook heb je daar navullingen. In een klein flesje zit dus een beetje vloeistof, dit giet je voorzichtig in het kommetje van de oliebrander. Ik zal oppassen met je huid, want het kan irritatie veroorzaken. Één zo'n flesje brandt ongeveer een uur, hierna moet je het uitblazen, anders kan het kommetje aan de onderkant beschadigen. 


Wax melt
Ik zelf heb nu nog één wax melt, maar je kan ze in best wel veel winkels kopen als je goed zoekt. Denk bijvoorbeeld aan een beetje Aziatische winkeltjes, hier heb ik deze ook gevonden. Je doet een wax melt in het kommetje en hierna kan je deze ongeveer 8-10 uur branden. 8 uur doet het het optimaal met geur, maar naarmate de tijd verzwakt het. Wanneer de wax melt op is, kan je hem onder de warme kraan houden en smelt de wax melt langzaam weg. Je kan hem ook in de vriezer zetten, maar dit duurt langer en is minder effectief. Het nadeel aan de wax melt vind ik dat als je het brand, je ook een lange tijd het erin moet laten zitten, om de 8-10 uur op te branden.


Ik zelf vind het echt heel erg fijn, naast dat het leuk is, ruikt ook meteen je hele kamer heerlijk. Ik ben erg enthousiast over de oliebranders, ook omdat je het zo lekker cheap kan kopen bij bijvoorbeeld de Action, daar heb je alleen de oliën, dus geen wax melts helaas.

Wat vind jij van een oliebrander? En heb je er ervaring mee?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D