RECEPT ♥ Meringues

zondag 4 oktober 2015


Vandaag laat ik jullie een recept zien voor meringues, ik heb het recept gevonden op een website en ga het vandaag met jullie delen. Het is super makkelijk en waarschijnlijk heb je alles gewoon in huis. Ik zelf heb het gemaakt op een luie zondag en dat was zeker aan te raden, wel moet je even de tijd ervoor nemen. Lees snel verder voor het recept!




Wat heb je nodig?
-2 eieren
-100 gram suiker


Hoe werkt het?
Ik heb geen foto's gemaakt van toen ik het maakte, dom eigenlijk. Allereerst verwarm je de oven voor op 110 C. Je begint met de 2 eieren. Je scheid het eiwit van het eigeel, voor de meringues heb je alleen maar het eiwit nodig. Je doet het eiwit van de 2 eieren in een kom. Dit ga je 1 minuut lang mixen tot dat het een wit geheel word. Vervolgens voeg je de suiker toe, terwijl je aan het mixen bent. Om de 30 seconden voeg je een lepel suiker toe. Uiteindelijk heb je een wit mengsel. Als je een lepel erin stopt, er uit haalt, omdraait en het goed blijft hangen aan de lepel, dan is het goed. Vervolgens kan je de meringues op de bakplaat leggen. Je kan dit doen met een spuitzak of je probeert wat met twee lepels. Ik probeerde zelf het in een diepvrieszakje te doen, het puntje eraf te knippen en zo iets moois te maken. Ik deed mijn best, maar heel goed is het niet uitgepakt. Hierna zet je ze in de oven voor 90 minuten op 110 C.


En dan ben je klaar, je kan ze 5 dagen bewaren in een afgesloten bakje.

Ik zelf vond ze erg lekker, wel moet ik zeggen dat je écht van het zoete moet houden, het is namelijk extreem zoet.

Heb jij al eens meringues gebakken?

Liefs Maaike

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Zou je een reactie willen achterlaten? ;D